Mindre bøvl, tak!

Regeringen har en klar målsætning om, at den offentlige service skal leve op til borgernes ønsker og behov. Med din hjælp håber vi på at få nye idéer til, hvordan borgernes møde med det offentlige kan gøres enklere og mere gnidningsfrit.

Foto: René Schmidt
 

Kulturministeriets område spænder vidt. Vi skaber for eksempel rammerne for bevarelse af kulturarven, de videregående kunstneriske uddannelser, teatrene, medierne og idrætten.

Det er vigtigt, Kulturministeriets ressourcer bliver brugt rigtigt. Vi skal sikre et mangfoldigt kulturliv, der er præget af høj kvalitet og bør ikke bruge for mange kræfter og ressourcer på overflødig administration.

Regler og vejledninger bliver oftest til bag et skrivebord i et ministerium, men det er borgerne og brugerne, som møder dem. Det koster det offentlige ressourcer, når borgeren ikke forstår en vejledning eller et brev, og borgerne skal ikke have en oplevelse af unødigt bøvl.

Derfor har vi brug for at vide, hvor du som borger eller bruger oplever, at skoen trykker.

Kender du til en besværlig regel eller procedure på Kulturministeriets område, og har du en god idé til, hvordan vi kan gøre tingene nemmere? 

Klik her og send dit forslag til Kulturministeriet

Foto: René Schmidt