FAQ om TAS

Her kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål om TAS.

Når jeg vil godkende en udbetalingsaktivitet, får jeg en fejlmeddelelse om, at der ingen udbetalingsramme er.

Man skal tage fat i sin superbruger eller budgetrammeansvarlige, idet der muligvis ikke er foretaget en rammeændring eller tilført midler til ordningen.

Hvor hurtigt kan en tilskudsmodtager få udbetalt pengene?

Supporten sender posteringer til Statens Administration hver eftermiddag. Statens Administration lover, at de højst er 5 dage om at foretage udbetalinger.

Hvordan finder jeg ud af hvilken status min sag skal rykkes til?

Det er vigtigt, at man kender det regelsæt som ens sag benytter. I et regelsæt er der både statusser og aktiviteter. Det er af stor betydning, at man oplyser om statussen og ikke aktiviteten i sin henvendelse til Supporten, idet den pågældende aktivitet kan forekomme under flere statusser.

Husk altid at skrive en note på sagen om statusskiftet, som supporten kan godkende.

Min brugerprofil er blevet for stor

Hvis du får en fejlmeddelelse om, at din brugerprofil er blevet for stor, skyldes det, at du har for mange dokumenter liggende på din Citrixprofil.

Man børe ikke gemme dokumenter på Citrixprofilen. I stedet bør man lægge sine dokumenter på sit eget drev eller et fælles drev. Hjælper det ikke kan man kontakte Supporten, som vil sørge for, at ens brugerprofil bliver nulstillet.

Min sag er blevet lukket for tidligt. Hvordan får jeg åbnet sagen igen?

Man opretter en sag i Serviceportalen, med angivelse af den nye status sagen skal sættes i. Husk altid at skrive en note på sagen om statusskiftet, som supporten kan godkende.