Hent Kulturministeriets udgivelser
Kulturministeriet anmodede ved skrivelse af 19. november 1998 Center for Tele-Information om for ministeriet at gennemføre en undersøgelse af piratdekoderkort m.v.
Medier
Forskning om børn og tv-reklame er af forholdsvis ny dato her i landet, da fænomenet tv-reklame først blev en del af den danske hverdag med indførelse af TV 2 i 1988.
Børn, unge og kultur , Medier
Doping i Danmark - en hvidbog
Idræt
Dette er den fjerde og afsluttende rapport i evalueringen af de regionale kulturforsøg.
Kultur , Kultursamarbejde og -aftaler
Udviklingscenteret for folkeoplysning og voksenundervisning er af Kulturministeriets Radio og TV kontor blevet bedt om at gennemføre en midtvejsevaluering af støtteordningen til forsøg med medieskoler.
Medier , Uddannelse og folkeoplysning
Da Kulturministeriet blev oprettet, var hensigten at give alle adgang til gode kulturoplevelser. Teater, musik, billedkunst osv. skulle gøres mere tilgængeligt. Uanset bopæl og social baggrund skulle danskerne have mulighed for at nyde kunst og kultur.
Kultur
Denne publikation indeholder en række baggrundsartikler til redegørelsen til Folketinget om regeringens børnekulturpolitiske indsats. De fire første artikler er forfattet af de eksterne rådgivere, som har bistået Kulturministeriet med udarbejdelsen af redegørelsen
Børn, unge og kultur
Rapporten undersøger håndværkets kulturbærende funktion og betydning for kulturarven, håndværkets samspil med den skabende kunst og håndværkets rolle i industri- og informationssamfundet.
Skjult reklame i radio- og fjernsynsudsendelser er ikke blot en uskik og en lovovertrædelse. Det er også en manipulering af forbrugerne, hvor man udnytter deres gode tro og tillid til senderforetagendernes saglighed og neutralitet.
Undersøgelsen er udarbejdet til Kulturministeriets Lokalradio- og -tv-konference den 22. oktober 1998.