"Inviting The Word Of Sports" er titlen på ny masterplan for sportsåret 2009

Kulturministeriet har netop modtaget en masterplan for Sportsåret 2009.

Formålet med masterplanen er at beskrive, hvordan Sportsåret 2009 kan være med til at styrke Danmarks brand internationalt gennem en koordineret kommunikations- og markedsføringsindsats.
 
Titlen på masterplanen symboliserer selve visionen for Sportsåret 2009:   

Danmark skal være blandt Europas førende lande, der kan tiltrække, iscenesætte og organisere store, internationale sportsbegivenheder .

Kulturminister Brian Mikkelsen udtaler:

”Der er et stort potentiale i at markedsføre Danmark gennem afholdelsen af internationale idrætsbegivenheder. Derfor er Sportsåret 2009 også et rigtig vigtigt projekt, som kan være med til at få Danmark placeret på idrættens verdenskort. Vores mål er, at vi gennem de internationale idrætsbegivenheder på dansk grund i 2009 får gjort opmærksom på Danmark og danske kvaliteter over for den samlede verdenspresse.”
 
Regeringen har afsat 9,5 mio. kr. til Sportsåret 2009 som led i udmøntningen af handlingsplanen for offensiv global markedsføring af Danmark. Kulturministeriet har nedsat en styregruppe for projektet bestående af Danmarks Idræts-Forbund, Sport Event Denmark, Visit Denmark og Kulturministeriet. Styregruppen besluttede som første led i projektudviklingen at få udarbejdet en masterplan. Planen, som skal danne baggrund for udmøntningen af Sportsåret 2009, er udarbejdet af Wonderful Copenhagen. 
 
Læs "Masterplanen"

Yderligere oplysninger:

Kontorchef Peter Schønning, tlf.: 33 92 35 68
Pressechef Martin Østergaard-Nielsen, tlf.: 33 92 35 98