Nye bestyrelser for tre teatre i hovedstaden

Kulturministeren har udpeget og beskikket nye medlemmer til Betty Nansen Teatret, Nørrebro Teater og Østerbro Teater.

Nyhed
25.06.2026

Med virkning fra 1. juli 2026 fornyes bestyrelserne for tre teatre. Kulturministeren har udpeget formænd og medlemmer til bestyrelserne for Betty Nansen Teatret og Nørrebro Teater og beskikket nye medlemmer til bestyrelsen for Østerbro Teater. Udpegningen pr. 1. juli omfatter:

For Betty Nansen Teatret:

Skuespiller Katja Holm, formand

Associeret partner i Genitor Andreas Gylling Æbelø, medlem

Forestillingsleder Ken Nielsen, medarbejdervalgt medlem.

For Nørrebro Teater:

CEO på Gutkind Forlag Jacob Søndergaard, formand

Direktør for Applaus Lene Struck-Madsen, medlem

Kommunikationschef Julie Amanda Vejlø Rask, medarbejdervalgt medlem.

For Østerbro Teater:

Direktør for Teatercentrum Dorthe Bèbe, medlem udpeget af Statens Kunstfond

Iscenesætter og instruktør Simon K. Boberg, medlem udpeget af Statens Kunstfond

Medlem af Københavns Borgerrepræsentation (LA) og Finansiel controller i ADRA Denmark, Joanne Bywater, medlem udpeget af Københavns Kommune.

Yderligere oplysninger

Kulturministeriets pressetelefon: 22 76 51 16

 

Yderligere oplysninger

Kulturministeriets pressetelefon: 22 76 51 16