TEMARAPPORTER

Temarapporter er større, enkeltstående og mere dybdegående analyser om et specifikt emne, der enten er udarbejdet af Kulturministeriet eller af eksterne parter. Temarapporterne bliver ikke på samme måde som basisrapporterne opdateret løbende.

18 nyheder på kum.dk

Medietillid, fake news og faktatjek

Befolkningens tillid til medier, syn på fake news og brug af faktatjek

Nyhedsmedier og nyhedsbrug, Sociale medier, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2020

Nyheder, baggrund og breaking news

Hvilken rolle spiller de sociale medier i danskernes nyhedsforbrug

Nyhedsmedier og nyhedsbrug, Sociale medier, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2020

Sociale Medier - brug, indhold og relationer

Befolkningens brug af sociale medier og deres funktioner

Sociale medier, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2020

Nyheds- og aktualitetsbegrebet

Forskellige befolkningsgruppers opfattelse og forståelse af, hvad nyheder og aktualitetsstof er

Nyhedsmedier og nyhedsbrug, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2019

Streaming - Audiovisuelle tjenester 2018

Danskernes brug af streamingtjenester

Tv og streaming

1. januar 2018

Danskernes brug af adblockere

Befolkningens brug af adblockere på internettet

Internetbrug og enheder, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2017

Globaliseringen af den danske mediebranche

Disruptionen og globaliseringen af den danske mediebranche

Mediebranchen, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2017

Borgernes kilder til viden og nyheder

Danskernes brug af nyheder, behov for at følge med og viden om samfundet

Nyhedsmedier og nyhedsbrug, Sociale medier, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2016

Lokale og regionale mediers betydning

Lokal- og regionalmediers indhold, rolle og betydning i lokalområder

Nyhedsmedier og nyhedsbrug, Sociale medier, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2016

Mediefusioners effekt på lokal- og regionalmedier

Mediefusioners effekt på lokal- og regionalmediers strategi og indhold

Nyhedsmedier og nyhedsbrug, Temarapport/Kort nyt

1. januar 2016
Opdateret 23. februar 2023