RAPPORTERING OM MEDIERNES UDVIKLING I DANMARK
I Rapportering om mediernes udvikling i Danmark bliver der gennemført analyser af mediebrug, medieindhold og mediebranche. Rapporteringen består både af faste basisrapporter og enkeltstående temarapporter og Kort Nyt-nyhedsbreve, som du finder under 'Øvrigt'. I ”Overblik og perspektivering” bliver udviklingen på tværs af de forskellige medieplatforme opsummeret. Dataserierne i basisrapporterne bliver oftest opdateret årligt nogle dog med større intervaller for eksempel hvert andet eller femte år. Enkelte serier udgår over tid, da de er blevet afløst af andre mere relevante, ikke opdateres længere af eksterne leverandører eller ikke er relevante at opdatere mere.
Overblik og perspektivering
Uddrager og perspektiverer de væsentligste konklusioner fra medieåret
Tv og streaming
Analyser af danskernes tv- og streamingforbrug
Radio og podcast
Analyser af danskernes radio- og podcastforbrug
Nyhedsmedier og nyhedsbrug
Analyser af danskernes brug af skrevne nyhedsmedier
Sociale medier
Analyser af danskernes brug af sociale medier
Magasiner og ugeblade
Analyser af danskernes brug af magasiner og ugeblade
Internetbrug og enheder
Analyser af danskernes internetadgang og -brug, beholdning af apparater mm.
Brancheøkonomi, annonceomsætning, husstandsforbrug
Mediebranchens omsætning & beskæftigelse, annonceomsætning, husstandsforbrug
Øvrigt
Temarapporter, Kort Nyt-nyhedsbreve, udbud, projekter på vej, konferencer mm.
Om rapporteringen
Kommissorium, eksternt redaktionspanel, metodebeskrivelse, brug af resultater