Webtrafik 2016

Danskernes brug af de digitale platforme og nyhedssites

Forfatter:
Kulturministeriet

Publiceret:
2016

Type:
Analyse, Basisrapport

ISSN:
2445-852X

I rapporten Webtrafik 2016 beskrives webtrafikken for udvalgte online nyhedsmedier opdelt på mediegrupper i 2015. De mediegrupper, der vises resultater for er: Fritstående internetmedier, Gratisaviser, Landsdækkende dagblade, Landsdækkende public service, Lokale (uge)aviser, Regional public service og Regionale dagblade. Der opgøres både antal brugere, sidevisninger og reach for mediegrupperne, ligesom der vises gennemsnitligt tidsforbrug og antal besøg per måned.

Resultaterne er flere steder brudt ned på forskellige baggrundskriterier som køn og alder.


HENT HELE RAPPORTEN ELLER KONKLUSION OG KONKLUSIONSGRAFIKKER:
Webtrafik 2016 (pdf)
Webtrafik 2016 - Konklusion (pdf)
Webtrafik 2016 - Grafer og tabeller (pdf)