Globaliseringen af den danske mediebranche
Disruptionen og globaliseringen af den danske mediebranche
Forfatter:
Mandag Morgen
CBS
Aalborg Universitet København
for
Kulturministeriet
Publiceret:
2017
Type:
Analyse, Temarapport
ISSN:
2445-852X
Rapporten belyser med en omfattende analyse, hvordan det danske mediemarked er blevet stadigt mere grundlæggende påvirket og afhængigt af udenlandske teknologivirksomheder. Dette gælder blandt andet i forhold til vilkårene, som danske medievirksomheder kan producere og distribuere indhold til de danske mediebrugere. Rapporten er opdelt i fire dele:
- Teknologiske opbrud og nye aktører
- Økonomisk opbrud og jagten på nye forretningsmodeller
- Distributionsopbrud og nye journalistiske processer
- Tendenser og perspektiver
HENT HELE RAPPORTEN ELLER KONKLUSION OG KONKLUSIONSGRAFIKKER:
Globaliseringen af den danske mediebranche (pdf)
Bilag 1: Datastrømme i den danske digitale medieøkologi (pdf)
Bilag 2: Tendenser på annoncemarkedet (pdf)
Bilag 3: Nyhedernes sociale kredsløb (pdf)
Globalisering - Præcisering og supplement til medierapport (pdf)
Globalisering af den danske mediebranche - resumé (pdf)
Globalisation of the danish media industry (pdf)