Sociale medier - Brug, interesseområder og debatlyst
Befolkningens brug af og debatlyst på sociale medier
Forfatter:
Kulturministeriet
Publiceret:
2015
Type:
Analyse, Temarapport
ISSN:
2445-852X
I rapporten bliver befolkningens brug af sociale medier (brugsfrekvens og antal sociale medier) beskrevet med særskilt fokus på de unges brug af sociale medier. Der bliver foretaget en analyse af, hvilke af de emner, der bliver spurgt om i undersøgelsen, som interesserer brugerne på de sociale medier, og hvor meget de involverer sig i disse emner (liker, deler osv.).
Sidst bliver der foretaget en analyse af, hvor villige danskerne er til at debattere i forskellige sammenhænge, når emnet er af mere politisk karakter. Blandt andet bliver der set på, om de sociale medier i den sammenhæng er blevet et talerør for befolkningen.
HENT HELE RAPPORTEN ELLER KONKLUSION OG KONKLUSIONSGRAFIKKER:
Sociale medier - Brug, interesseområder og debatlyst (pdf)
Sociale medier - Grafer og tabeller (pdf)
Sociale medier - Skemaer (pdf)