Media literacy i en dansk kontekst
Relevante elementer i en kortlægning af media literacy i Danmark
Forfatter:
IT-Universitetet
for
Kulturministeriet og
Medierådet for Børn og Unge
Publiceret:
2015
Type:
Analyse, Temarapport
ISSN:
2445-852X
Formålet med analysen er at identificere og prioritere centrale elementer, der er særligt relevante at medtage i en eventuel fremtidig undersøgelse af media literacy-niveauet i den danske befolkning. Det har samtidig været afgørende, at undersøgelsen inddrager de personer ”det handler om”. Undersøgelsen består således ikke blot af viden fra forskere og myndigheder, men har haft fokus på at inddrage den danske befolkning.
Studiet har haft et bredt sigte, således at fokus ikke afgrænser sig til en bestemt gruppe, men inkluderer et bredt udsnit af befolkningen på tværs af alder, bopæl, baggrund og mediebrug.
HENT HELE RAPPORTEN ELLER SAMMENFATNINGEN:
Media Literacy i en dansk kontekst (pdf)
Media Literacy i en dansk kontekst - Sammenfatning (pdf)