Reach out inspirationskatalog
Danskernes Kulturvaner 2012 er syvende i rækken af årlige publikationer, der giver et overblik over danskernes kulturvaner det forudgående år.
Udgiver:
Kulturministeriet
Publiceret:
2012
Type:
Bog
Undersøgelsen Danskernes kulturvaner 2012 belyser befolkningens kulturvaner, medieforbrug og fritidsaktiviteter.
Undersøgelsen er finansieret af Kulturministeriet, og er den syvende i rækken af de traditionsrige undersøgelser af danskernes kulturvaner, der har været gennemført i 1964, 1975, 1987, 1993, 1998 og 2004.
Undersøgelsen er bestilt af Kulturministeriet og udført af de to konsulentfirmaer Epinion og Pluss Leadership i samarbejde. I undersøgelsen har deltaget cirka 4800 voksne og cirka 1500 børn og unge i alderen 7-14 år. Som noget nyt i 2012-undersøgelsen indgår en selvstændig dataindsamling og analyse af kulturvanerne blandt voksne nydanskere.
I undersøgelsen har man samlet kulturområderne under tre hovedoverskrifter:
- Kunst & Kultur (musik, teater/scenekunst, film, museer/kulturarv, biblioteker, bøger)
- Fritid (sport/motion, andre fritidsaktiviteter, computerspil/digitale spil)
- Medier (tv, radio, aviser, blade, internet).